CO-CREATIE

178 aardige ontwerpers, Utrecht

Wil je meer weten over co-creatie? Laat het ons weten, dan komen we geheel vrijblijvend een keer langs. Bel of mail Frederik: 06 333 20 355 frederik@178.nl.

Hoe zorg je ervoor dat producten, diensten en communicatie perfect aansluiten op de behoeftes en beleving van de klant? Bij de meeste bedrijven gaan professionals aan de slag met dit soort vraagstukken.Vaak worden zij ondersteund door adviseurs en gevoed door (markt)onderzoek. Niets mis mee en dit kan mooie resultaten opleveren. Toch vraagt de steeds snellere en complexe wereld vaker om een directer contact met de klant. Co-creatie biedt een eigentijdse oplossing. 178 organiseert in samenwerking met onderzoeker/trendanalist Bas Delmee co-creatie-trajecten. Op basis van meer dan 10 jaar ervaring bij (semi)overheden en grote merken wordt een co-creatie-traject zorgvuldig aangepast aan de situatie. Op deze manier zorgt 178 voor nog meer beweging. Weten hoe wij dat doen en wat we voor uw organisatie kunnen betekenen? Lees verder en bekijk het stappenplan hieronder.

 

DE WERELD IS VERANDERD

2

Door globalisering en de opkomst van internet is er veel veranderd in de afgelopen 10 jaar. Meer producten, meer merken en meer informatie die allemaal om de aandacht schreeuwen van de klant. Ondertussen zijn deze goed geïnformeerde klanten steeds actieverin (sociale) netwerken en op vergelijkingssites. Hier geven zij graag hun mening geven over merken, producten, diensten en campagnes. Positief of negatief…

 

MAAK DE DOELGROEP ONDERDEEL VAN HET BEDRIJF

3

Om vroegtijdig problemen te constateren en om producten/diensten/communicatie continu goed te laten aansluiten op de steeds sneller veranderende behoefte van de consument, is het van essentieel belang om direct in contact te staan met de belevingswereld van je doelgroep. Het liefst wordt de doelgroep zelfs (even) een onderdeel van het bedrijf. Dit principe is het uitgangspunt van co-creatie; hierbij denkt de doelgroep mee over belangrijke vraagstukken binnen het bedrijf.

 

DE JUISTE AANPAK

4

Co-creatie kan op allerlei manieren; via een online community, een creatieve sessie of als onderdeel van een (kwalitatief) onderzoek. In alle vormen levert het op een inspirerende wijze direct contact op met de doelgroep. Dit klinkt ideaal, maar er is een probleem; dat je klanten als expert wilt gaan zien, wil niet zeggen dat het plotseling professionals zijn. Pas met de juiste aanpak wordt ervoor gezorgd dat ideeën van de betrokken klant ook daadwerkelijk leiden tot toepasbare resultaten.

 

SAMEN MEER WAARDE

5

Goed uitgevoerde co-creatie zorgt er niet alleen voor dat een bedrijf beter aansluit op de behoeftes van de klant; het heeft ook andere voordelen. Doordat je laat zien dat je de klant serieus neemt, worden de deelnemers vaak ambassadeur. Daarnaast levert verkregen inzicht de basis voor relevante en dus doeltreffende communicatieconcepten.178 organiseert in samenwerking met onderzoeker/trendanalist Bas Delmee co-creatie- trajecten. Op basis van meer dan 10 jaar ervaring.

 

stappenplan co creatie

Wil je meer weten over co-creatie? Laat het ons weten, dan komen we geheel vrijblijvend een keer langs. Bel of mail Frederik: 06 333 20 355 frederik@178.nl.