RED BULL / EINDEXAMEN-CAMPAGNE
178 aardige ontwerpers, Utrecht

Wil je meer weten over dit project of over 178? Laat het ons weten.

Bel of mail Frederik: 06 333 20 355 frederik@178.nl

 

Het Red Button project is voortgekomen uit een door 178 aardige ontwerpers bedacht en aangedragen initiatief. De Red Button actie is gericht op middelbare scholieren en werd ingezet tijdens de landelijke eindexamenperiode. Via de Red Button die op de gelijknamige website te vinden was konden scholieren hun concentratieniveau door middel van een spel meten. Op de website, die tevens als platform diende, kon je door te klikken op een knalrode alarmknop erachter komen of het niet tijd was voor een Red Bull. Op posters in schoolkantines en op boomerangkaarten werden de studenten aangesproken op hun geconcentreerdheid met uitspraken als: ‘Hé, slome duikelaar’, ‘vage gast’  of ‘suffe doos’. Op radio 538 werd dagelijks het meest slaapverwekkende en saaiste verhaal beloond met allerlei prijzen waaronder bijles van een echte studie-nerd. Duizenden studenten ontvingen in die periode gratis een zogenaamde ‘study crash kit’. Ze konden de kit winnen nadat ze bij het concentratiespel op de site slecht scoorden. De actie bleek populair en effectief. De aardige ontwerpers ontwikkelden voor deze campagne: posters, flyers, boomerangkaarten, banners en website.

Wil je meer weten over dit project of over 178? Laat het ons weten.

Bel of mail Frederik: 06 333 20 355 frederik@178.nl