178 aardige ontwerpers zet doelgroepen in beweging. We zijn hét ontwerp- en campagnebureau van Utrecht. We geloven in de kracht van positieve communicatie. Met onze optimistische huisstijlen en campagnes geven we organisaties betekenis en maken we producten relevant.
Op basis van stevige strategische uitgangspunten ontwikkelen we effectieve on- en offline communicatiemiddelen. Dat doen we met een compact en ervaren team; aardig en slagvaardig!
We ontwikkelen concepten voor onderscheidende huisstijlen. Beeldtaal waarmee organisaties op geloofwaardige eigen wijze kunnen uitdragen wie ze zijn en waar ze voor staan.
We helpen je om je boodschap op een unieke en effectieve manier over te brengen aan je doelgroep. We zorgen voor relevantie en betekenis.
Ook de toepassing van de huis- en campagnestijl op een zorgvuldig gekozen mix van on- en offline middelen kunnen we voor je verzorgen. Ontwerp en productie van een nieuwe website, artwork voor social media, animaties, TV-commercials, advertenties, posters, flyers, brochures etc.
Om jouw product of organistatie meer betekenis te geven en in gesprek te blijven met de doelgroep helpen we bij het vertellen van verhalen. Het schrijven en vormgeven van content voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief of de website.
We zijn verspreiders van positiviteit. Dat doen we niet alleen bij of namens opdrachtgevers, maar ook met onze campagne Goed Nieuws uit de Stad. Daarmee geeft 178 mooie lokale initiatieven en verhalen een podium. Het vergroten van onderlinge verbinding tussen mensen is daarbij ons doel. Meer weten? Bekijk onze Goed Nieuws-campagnes in Utrecht en Amsterdam.
Ons bureau is klein, maar we zijn groot in creativiteit. We helpen je om je boodschap op een unieke en effectieve manier over te brengen.
‘Al jaren kunnen we vertrouwen op 178 voor een herkenbare huisstijl met een prettige, passende uitstraling. 178 Denkt met ons mee, komt met inspirerende creatieve voorstellen als we zelf nog redelijk blanco zijn of levert een goede uitwerking als we al concreter weten wat we willen. We kunnen altijd rekenen op een snelle, laagdrempelige en prettige samenwerking!'
Stichting KiBG (netwerk- en kennisorganisatie binnen de kortdurende generalistische GGZ)
‘We hebben 178 gevraagd mee te doen aan een pitch voor de marketing van een nieuwe ontwikkeling van ons, de transformatie van een historisch schoolgebouw tot woongebouw. De pitch, look&feel en naam ‘De Meester van Haarlem’ was direct een schot in de roos. Het was een fijn proces om dit verder met 178 uit te werken, van brochure, website, mailings tot zelfs de signing in het gebouw. De nieuwe eigenaar van het gebouw (Bouwinvest) heeft na oplevering de marketing ook omarmd en gebruikt het nu ook in de verhuur. Van begin tot einde goed dus!’
COD Development Pioneers
'178 heeft diverse toffe campagnes voor ons gemaakt. Bijvoorbeeld voor ons openingfeest VERS met ieder jaar een ander thema. Van Prout to be Foud, Superhelden en Gold and Bold; niks was te gek. Het is fijn dat ze zo meedenken, waardoor het feest eigenlijk al begint bij het zien van de poster.'
Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten
'De Helling ♥ 178 aardige ontwerpers! Ze zijn strategisch, creatief en verrassend. De Helling houdt van edgy, glitchy en we zijn er voor de onderstroom. Dat gevoel hebben ze perfect in onze nieuwe huisstijl verwerkt, zonder dat deze ontoegankelijk wordt.'
De Helling, eigenzinnig poppodium
'178 heeft de huisstijl van het Amsterdamse Bostheater ontwikkeld en doorontwikkeld. Voor ons als theater was het belangrijk dat de huisstijl multi inzetbaar zou zijn, in verschillende gradaties kon worden ingezet en toch altijd even herkenbaar zou blijven. Daar is 178 meer dan in geslaagd (en dat kunnen we onderbouwen met cijfers ;)). Bovendien zijn ze ook nog eens snel, flexibel, oplossingsgericht en de communicatie is altijd makkelijk en laagdrempelig. Kortom, een fijne partij om mee samen te werken!'
Amsterdamse Bostheater
'178 aardige ontwerpers heeft met ons samen een spraakmakende branding en storyline voor Cartesius Utrecht gemaakt waarin de ambities goed zijn vormgegeven. We hebben met elkaar veel initiatieven opgezet, een goed voorbeeld is de branding voor de Cartesius Craamkamer waarin het belang van natuur en biodiversiteit in Cartesius educatief en in een aanstekelijke stijl is opgezet.'
Consortium Cartesius Utrecht
(MRP en Ballast Nedam Development)