RAUM / HUISSTIJL EN CAMPAGNE
178 aardige ontwerpers, Utrecht

Wil je meer weten over dit project of over 178? Laat het ons weten.

Bel of mail Joost: 06 333 20 355 joost@178.nl.

De stad wordt gemaakt door zijn gebruikers. RAUM maakt stedelijke thema’s tastbaar via exposities en events. Aan de hand van een inhoudelijk programma worden bewoners gevraagd om mee te denken en te bouwen aan de stad van de toekomst. Op een unieke locatie: een weids terrein op het Berlijnplein aan de rand van Leidsche Rijn, de snelst groeiende stadswijk van Nederland. Een eigenzinnige plek (40.000m2), met het ‘Makershuis’ en het RAUM paviljoen (met restaurant Venster) als rotsen in de branding. RAUM nodigt je uit om in deze open ruimte te komen ervaren, onderzoeken en meemaken.

Ondertussen werkt RAUM ook aan de ontwikkeling van een permanente culturele plek op het Berlijnplein met buiten- en binnenruimtes voor installaties, events, werkplaatsen, horeca en meer. De gemeente realiseert op deze wijze samen met Stichting RAUM een verbindende plek op het middelpunt tussen het oude en het nieuwe Utrecht.

178 ontwikkelde de huisstijl en het communicatieconcept voor RAUM. De basis van de visuele identiteit werd gevat in een veelzijdig en eigenzinnig beeldmerk. Het logo schept letterlijk ruimte, is in beweging en op zoek naar nieuwe koppelingen. Onder het motto ‘maak’ nodigen we makers en bezoekers uit om te participeren op deze open creatieve plek. ‘Maak mee‘, ‘maak vrienden’, ‘maak verhalen’, ‘maak geschiedenis‘ of  ‘maak een dansje‘, het copy-thema zorgt voor activatie en verdere duiding. De dynamische huis- en communicatiestijl komt tot uiting in tal van on- en offline middelen; de website, signing op het terrein, de huisstijl voor RAUM-restaurant Venster en uitingen voor events als Summerplay, Berliner Garten, Bauplaats en talkshow De Ruit.


Wil je meer weten over dit project of over 178? Laat het ons weten.

Bel of mail Joost: 06 333 20 355 joost@178.nl.